Articolul de azi este una din cele mai importante lectii despre comportament pe care o vei citi in viata ta. Te sfatuiesc sa iti iei un creion si hartie si sa iti notezi lucrurile utile pe care le vei aplica in relatia ta cu copilul. Intoarce-te si reciteste articolul oridecateori ai nevoie sa intelegi mai multe. Iti doresc cat mai multa intelepciune pentru a-ti creste frumos si intelept copiii.

Cand te-ai asigurat ca copilul stie ce te astepti sa faca si nu o face, ai in obiectiv doua lucruri:

1. Sa cresti frecventa comportamentelor pozitive
2. Sa scazi frecventa comportamentelor negative

I. Tehnicile cele mai eficiente care te ajuta sa cresti frecventa comportamentelor pozitive:

 

1. Recompensa

In general, cand adultii se gandesc la consecinte/pedepse, iau in calcul atitudini neplacute precum lovitul, strigatul sau retragerea privilegiilor.

Cercetarile au demonstrat ca intaririle pozitive sau consecintele pozitive reprezinta o motivatie mult mai puternica pentru copii. Nimic nu motiveaza mai mult un comportament decat ceva ce iti doresti.

Gandeste-te: daca iti spun ca te pedepsesc daca pana maine nu stii articolul asta pe de rost cuvant cu cuvant, ce ai sa gandesti prima data?

Dar daca iti spun ca exista un premiu de 1000$ pentru cel care reuseste sa reproduca cat mai bine tot ce scrie aici? Nu devine mai usor de facut? Foloseste-te de acest principiu si prima si prima data cand ii ceri unui copil sa faca ceva ce face greu de obicei gandeste-te la ceva ce ar avea de castigat daca l-ar face. Asta va face implicarea lui in sarcina mult mai placuta si benevola.

P.S. Acelasi principiu functioneaza si la adulti. Incearca-l cu partenerul tau si spune-mi cum functioneaza!

Recompenseaza comportamentul pozitiv: Comportamentul caruia i se da atentie este comportamentul care se va manifesta cel mai des. Daca doresti ca un copil sa tipe tot mai putin concentreza-te si fii atent la momentele cand nu tipa si recompenseaza-l;
Daca vrei sa se joace in liniste cu alti copii sau cu fratele sau, asteapta si surprinde momentele cand o face si recompenseaza-l.

Daca vrei sa te ajute, recompenseaza-l cand o face. Daca vrei sa isi tina camera ordonata, recompenseaza-l cand o face. Daca vrei sa nu loveasca lauda-l de cat de multe ori poti atunci cand nu o face si cand se comporta calm si linistit cu ceilalti.

Daca vrei sa nu arunce lucrurile pe jos, lauda-l de cat de multe ori ai ocazia atunci cand pune lucrurile la locul lor, etc.

Imbratiseaza-ti copilul cat mai des! Ia copilul in brate, atingeti-l si poarta-l aproape de corpul tau cat mai mult timp posibil. Pe copiii mai mari ii poti tine de mana sau te poti sprijini tu pe umarul lor. Du-l in brate pana la pat sau pana in masina. Joaca-te cu el, gadila-l si legana-l! Pentru el toate aceste forme de atentie sunt RECOMPENSE.

Un copil nu isi doreste nimic mai mult decat sa se stie iubit si acceptat de proprii parinti.

Tipuri de recompense:

  1. materiale: alimente preferate, cadouri, dulciuri, obiecte, jucarii, bani, etc.
  2. sociale: lauda, incurajarea, aprecierea, etc.
  3. activitati preferate: jocul pe calculator, vizionarea de filme, desene animate sau emisiuni preferate, activitati sportive, excursii, etc.
  4. simbolice: jetoane care pot fi schimbate pe bani, activitati, etc.

2. Atentia

Ceea ce nu se asteapta si nu isi dau seama multi adulti este faptul ca copiii tanjesc dupa atentia adultului. In realitate, chiar si atunci cand adultul il cearta pe copil pentru un comportament inadecvat, chiar si atunci atentia pe care o primeste copilul serveste drept recompensa fapt ce va duce la repetarea comportamentului, contrar asteptarilor adultului.

Din nefericire adultul trece cu vederea comportamentele adecvate si raspund doar la comportamentele inadecvate ale copilului. Copiii vor continua sa manifeste comportamentele inadecvate deoarece acestea sunt cele care le aduc atentia ta.

Cunoscand acest aspect ne putem adapta propriul nostru comportament ca si parinti si sa oferim copiilor ATENTIE pentru comportamentele adecvate si nu pentru cele neadecvate.

3. Recompensati comportament cu comportament

La fel ca si noi adultii, copiilor le plac unele activitati mai mult decat altele. Adultii pot folosi activitatile care le plac copiilor pentru a-i recompensa pe acestia pentru indeplinirea unor activitati mai putin placute pentru copii. Aceasta tehnica este cunoscuta ca principiul lui Premack.

De exemplu, majoritatea copiilor le place sa isi ajute profesorii la scoala. Astfel, ajutatul in clasa cu distribuitul fiselor (o activitate mai placuta ) poate fi folosita ca recompensa pentru cei care au terminat sarcina (o activitate mai putin placuta).

La fel, parintii, pot folosi activitati precum jucatul cu prietenii, jucatul la calculator (activitati placute) ca recompensa pentru activitati precum facutul temelor sau indeplinirea sarcinilor din casa (activitati mai putin placute).

Exemple:
Poti merge afara sa te joci cu Ionut dupa ce ti-ai terminat temele.
Poti sa te uiti la TV dupa ce ti-ai terminat de aranjat in camera la tine.
Poti sa mergi in week end cu colegii daca faci curat in camera.
Poti manca inghetata dupa ce mananci legumele.
Acordarea de stimulente

Ii putem recompensa pe copii, de asemenea, prin eliminarea unor activitati neplacute. De exemplu, parintii se pot oferi sa faca ei o activitate in locul copilului (spal eu vasele in locul tau daca iti termini temele la ora stabilita; duc eu gunoiul daca tu iai strangi din camera;).

ATENTIE: nu faceti un obicei din a elimina activitatile neplacute! Viata nu va va ierta copilul. Adevarata dragoste a parintelui il pregateste pe copil pentru viata, nu alearga in fata lui sa mature frunzele pentru ca copilul nu cumva sa se impiedice in ele.

Exemple:
Spal vasele in locul tau daca iti termini temele la ora stabilita.
Fac eu cumparaturile azi daca iti faci curat in camera pana ajung eu acasa.
Te ajut eu cu jumatate din fasolea pe care trebuie sa o cureti.

Cu siguranta, daca parintele este un pic creativ poate gasi o multime de cai prin care sa recompenseze comportamentele dizirabile ale copilului.

Amintiti-va! Recompensa este mai eficienta decat pedepsirea in managementul comportamentului copilului. Astfel, adultii trebuie sa se asigure ca dau copilului atentie suficienta si ca rasplatesc comportamentele dezirabile ale copilului.

In anumite situatii, desi recompensa este metoda cea mai eficienta, este nevoie sa se foloseasca consecinte negative pentru comportamentul inadecvat al copilului. Urmatoarea sectiune se centreaza pe folosirea consecintelor logice si naturale in managementului comportamentului copilului.

II. Tehnicile cele mai eficiente care te ajuta sa scazi frecventa comportamentelor negative:

 

Dupa ce te-ai asigurat ca ai incurajat suficient comportamentele pozitive si copilul stie la ce sa se astepte, este randul sa incepi sa descurajezi comportamentele negative.

ATENTIE: oricat de tentanta ti se va parea rezolvarea prin aplicarea acestor tehnici, acestea vor fi in defavoarea ta pe termen lung daca nu incurajezi o relatie pozitiva cu copilul si daca nu il incurajezi si recompensezi pentru comportamentele pozitive!

1. Consecintele logice si naturale

Comportamentele noastre au anumite consecinte. Cu totii ne gasim in acest punct al vietii noastre pentru ca am luat anumite decizii in trecutul mai apropiat sau mai indepartat.

Daca mergem la servici primim salariul lunar. Daca depasim viteza legala admisa platim o amenda si ni se poate ridica chiar si permisul de conducere. Daca provocam un accident trebuie sa platim reparatiile masinii. Si exemplele pot continua…..

Ciudat, parintii incearca sa isi educe copiii ferindu-i constant de consecintele propriilor actiuni sperand ca cumva, printr-un miracol acestia vor invata sa fie responsabili. Copiii nu invata ca le spui, ei invata ca vad ce se intampla daca fac ceva. Nu-i feri de cea mai importanta si folositoare lectie din viata lor!

Consecintele sunt de doua feluri:
1. naturale – sunt direct legate de un anumit comportament fara ca parintele sa intervina. Exemple: copilului care refuza sa poarte manusi ii va fi frig, copilul care se joaca cu chibriturile se arde, copilul care nu se spala pe maini se imbolnaveste, etc.

2. logice – decurg din comportamentele copilului, insa sunt alese de parinte. Uneori nu putem astepta ca copilul sa suporte consecintele naturale pentru a invata lectia. De exemplu: nu-l putem lasa sa manance cu mainile murdare pentru a se imbolnavi…………. insa putem sa spunem ca va putea manca doar dupa ce se spala pe maini.

Reguli in aplicarea consecintelor:

1. este nevoie sa existe o legatura logica intre consecinte si comportamentul inadecvat (mananci dupa ce te speli pe maini, insa nu: nu mananci pentru ca nu ti-ai facut tema! Mancarea nu are nimic de a face cu tema! Bataia data copilului in situatia in care acesta a spart ceva nu are nimic de a face cu comportamentul acestuia! Insa solicitarea copilului de a plati ceea ce a spart, da.)
2. este nevoie ca copilul sa inteleaga legatura dintre comportamentul sau si consecinta si sa inteleaga ca aceasta nu este o pedeapsa la nervi a parintelui ci un efect direct a ceea ce el poate
3. este nevoie ca copilul sa inteleaga ca prin modificarea comportamentului sau poate modifica consecinta
4. consecintele trebuie sa fie prezentate copilului ca si alegere: „este alegerea ta daca mananci sau nu. Cand alegi sa te speli poti manca. Tu decizi”. „Este alegerea ta cand mergi afara. Imediat ce ti-ai terminat temele poti merge la joaca”.
5. Consecintele nu trebuie sa depinda de starea emotionala a parintelui si sa fie direct proportionale cu gravitatea comportamentului.

Stabileste dinainte ce consecinte vei aplica pentru urmatoarele tipuri de comportamente. Nu „tranti sentita” asupra lui fara sa stie la ce sa se astepte. Cu totii stim care sunt amenzile pentru depasirea limitei de viteza! Este bine ca si copilul sa stie la ce sa se astepte!

 2. Ignorarea

Se foloseste cand dorim sa reducem frecventa, durata sau intensitatea unui comportament. Daca copilul tipa de obicei pentru a obtine atentia parintelui, ignorarea inseamna a nu da atentie copilului cand se comporta in acest fel. Da-i, insa, atentie imediat ce vorbeste frumos. Nu te supara pe copil si nu-l pedepsi cu tacerea ta. Arata-i ce comportament accepti si ce nu accepti.

Un alt comportament pentru care poate fi folosita aceasta tehnica este vorbitul urat – nu i se raspunde copilului decat cand se adreseaza frumos.

Este de retinut faptul ca la inceputul aplicarii tehnicii comportamentul va creste initial in intensitate (copilul va tipa mai tare, va arunca si mai multe obiecte pe jos, va vorbi si mai urat) urmand ca ulterior sa se reduca.

3. Pauza

Se foloseste in momentele in care copilul este deosebit de agitat si nervos (ex. crize de furie). Pauza, este cunoscuta de aproape toti parintii, insa este una dintre metodele de management al comportamentului folosite cel mai inadecvat. Daca metoda este folosita corespunzator, aceasta poate deveni una din cele mai minunate instrumente pe care parintele le poate folosi pentru comportamentele dificile ale copilului.

Prima data este nevoie sa intelegem ce este pauza. Pauza inseamna „a nu primi atentie”. De obicei, parintii se enerveaza si il apuca pe copil si il tarasc in camera lui si ii spun ceva de genul: „ai sa stai acolo toata ziua. M-am saturat de tine si de toate problemele pe care mi le faci. De cate ori trebuie sa-ti repet acelasi lucru din nou si din nou? Ma inebunesti. De ce nu te poti purta si tu ca un copil normal?” si asa mai departe. In general, copiilor care ajung in aceasta situatie nu li se acorda atentie pentru comportamentele pozitive pe care le fac. Aminteste-ti ca comportamentul raspunde cel mai bine la recompensa. 

Inainte de a aplica pauza, intreaba-te daca ai fost suficient de prezent in viata copilului tau, daca i-ai dat atentie, daca l-ai luat in brate, daca l-ai asigurat ca il iubesti, daca l-ai recompensat pentru comportamentele pozitive. Daca nu, incepe de acolo! Comportamentele negative ale copilului sunt SIMTOMUL practicilor parintilor. Nu copilul are o problema. Parintele actioneaza gresit si incalca legile comportamentului.

Folosita inadecvat, pauza poate deveni o intarire negativa care duce de fapt la repetarea comportamentuli nedorit. Pauza are menirea de a plasa copilul intr-un spatiu in care acesta nu primeste nici un fel de atentie. Aceasta trebuie sa fie atat de neprofitabila pentru copil incat acesta sa decida ca este mai bine sa se poarte pozitiv si sa fie recompensat pozitiv decat sa se poarte inadecvat si sa fie trimis la locul de pauza.

Uneori trimiterea la locul de pauza devine o recompensa pentru copil. Ganditi-va la un copil care este trimis la locul de pauza si toti membrii familiei se opresc din lucrurile lor si ii dau atentie acestuia! Ganditi-va la scoala cand un copil este dus la director pentru comportamentul sau inadecvat si este scutit de o anumita ora si este in centrul atentiei, nu este el de fapt recompensat pentru ce a facut?

Cat timp va sta copilul la locul de pauza

In general copilul poate parasi locul de pauza dupa ce a reusit sa stea linistit si calm 2-3 minute. Aceasta inseamna ca este posibl ca copilul sa petreaca chiar si 30, 40 sau chiar 50 de minute urland, amenintand, comentand, plangand, implorand. Indiferent de ce simtiti, nu intrerupeti plansul copilului. Cand exersati cu copilul procedura atunci cand acesta este calm, explicati-i ca il veti cronometra si ca va putea iesi de acolo dupa ce sta linistit 2-3 minute.

 

Sumar:

– stabileste reguli clare (asigura-te ca copilul intelege, stie si poate sa faca ce te astepti de la el)

– stabileste recompense pentru comportamentul pozitiv

– sanctioneaza comportamentul negativ

Aplicatie practica:

1. Scrie trei comportamente negative pe care vrei sa le reduci la copilul tau
2. Stabileste consecintele pentru fiecare dintre acestea
3. Lasa-mi un comentariu si scrie-mi comportamentul si consecinta aleasa. Am sa dau feed-back la fiecare comentariu.

 

Daca articolul acesta te ajuta, te rog da un like la pagina de facebook si un share la articol pentru a ma ajuta sa ofer sprijin cat mai multor oameni prin munca pe care o fac. MULTUMESC!
Cu drag,

Simona

 


87 thoughts on “Ce faci cand copilul nu vrea sa asculte? Cele mai eficiente 6 tehnici pe care le ai la indemana ca parinte.”

cristina . februarie 13, 2013 at 15:17

multumesc din suflet pentruarticole.sunt super tari….

    Sim . februarie 13, 2013 at 23:36

    Cu mare drag Cristina! Ma bucur daca te ajuta.

      Me . aprilie 24, 2014 at 15:20

      Sfaturi pt dresat……copii.
      Sunteti total deplasati, ma ORIPILEAZA astfel de articole mizerie

      Sper din tot sufletul ca nu ai copii….nu toti sunt facuti sa fim parinti

        Ema . ianuarie 19, 2016 at 17:32

        Sunt sigură că ești genul care își și pocnește copilul!

      Me . aprilie 24, 2014 at 15:27

      Comentarii de genul: copilul nu e ascultator, copilul ma scoate din sarite….
      NU COPILUL E VINOVAT, el doar reactioneaza la comportamentul agresiv verbal sau fizic al parintelui.
      Comportamentul copilui este consecinta comportamentului parintelui…….si ar fi cazul ca parintii sa realizeze diferenta dintre EDUCATIE si DRESAJ

        To_Me . iunie 27, 2015 at 03:10

        Din comentariile dumneavoastră, vizavi de acest articol, reiese că știți ceea ce este și cum se face o educație „exemplară” a unui copil. Poate a-ți putea să ne împărtășiți și nouă (sau mie, să nu vorbesc în numele celorlalți cititori) câteva sfaturi sau idei diferite de cele prezentate în acest articol, pe care dumneavoastră îl numiți „dresaj”. Ar fi binevenite și alte sfaturi.

neicushor . februarie 14, 2013 at 12:46

Din nou un suuuper sfat !
Desi o parte din reguli le apicam si le urmez in fiecare zi ,dupa citirea acestui articol am inceput sa aplic metoda recompensei si rezultatele sunt fantastice !
Din nou mii de multumiri !!!

    Sim . februarie 14, 2013 at 13:01

    Ma bucur ca iti iese! Eu ma uimesc de ce oamenii nu fac chestii dastea simple care le-ar usura atat de mult viata!

x . aprilie 9, 2013 at 14:46

Foarte nepotrivit sfatul cu pauza, de fapt tot articoul este despre recompensa si pedeapsa 🙁
venind din partea unui specialist, este destul de limitat, chiar depasit as zice, nu are mare legatura cu „positive parenting”

    Sim . aprilie 9, 2013 at 19:06

    X,

    De ce e nepotrivit sfatul? Eu am argumente, nu doar ma pronunt.

    Educatie pozitiva inseamna educatie RESPONSABILA. Recompensele si consecintele logice sunt singurele metode care duc la rezultate.

    Indiferent ca esti constineta cand le folosesti, sunt cele care ne-au format obiceiurile.

    Ce se intampla daca depasesti limita de viteza? Platesti! COpilul tau nu are cum sa invete asta daca nu il lasi sa suporte consecintele propriilor fapte.

    Cand vorbesti de limitat si depasit vorbesti din punctul de vedere al unui specialist? Ai citit reveistele de specialitate sa vezi care sunt tehnicile cele mai eficiente?

    Nu am folosit cuvantul pedeapsa in articol ci CONSECINTA. Multi parinti si chiar specialsiti nu fac diferenta.

nicoleta . aprilie 10, 2013 at 18:36

fara cuvinte imi pare rau ca l-am descoperit abia acum site-ul
felicitari pt ce faci

    Sim . aprilie 10, 2013 at 22:10

    Cu mare drag Nicoleta!

flori . aprilie 10, 2013 at 23:16

foarte interesant si chestia cu recompensa o voi aplica si eu,sper sa dea rezultate

    Sim . aprilie 14, 2013 at 14:42

    Functioneaza, insa e nevoie sa respecti regulile. CU timpul o sa inveti sa te folosesti de ea.

Flori . aprilie 14, 2013 at 12:09

Articole interesante,usor de aplicat.Multumesc Simona si succes in activitate !

    Sim . aprilie 14, 2013 at 14:42

    Multumesc!

cristina . mai 14, 2013 at 14:31

Multumesc pentru hinturi! Eu parca aplic din toate cate putin, dar tot am probleme cu fiica-mea de 5 ani. Iar cel mai grav mi se pare faptul ca ma surprind in momente cand nu stiu cum anume ar fi bine sa reactionez. Am cateva intrebari/situatii/nedumeriri, poate imi puteti raspunde:

1. Fiica mea are momente cand cere ceva si daca nu i se ofera imediat incepe sa se incordeze/inroseasca si sa tipe (parca si-ar descarca nervii), apoi sta si asteapta reactia mea. Eu: ma intreb cum ar trebui sa procedez: s-o ignor/sa-i vorbesc frumos si sa-i explic ca ar trebui sa aiba rabdare/sa-i dau vreo 2 palmute ca sa se linisteasca. Le-am incercat pe toate, dar diferente de efecte nu prea am observat (stiu, nu sunt consecventa, dar nu sunt sigura care e metoda buna si, in plus, uneori imi vine foarte greu sa ma stapanesc pe mine 🙂 dapoi pe ea).
2. Legat de furie – intr-un din „predicile” despre de ce nu e frumos (si e in detrimentul ei – mamica prietenei ei deja i-a recomandat fiicei sale sa nu se mai joace cu ea) sa faca scandaluri in locuri publice (gradi), ma intrebam ce solutii de gestionare a furiei sa-i dau? Cum ar fi recomandat sa-si „descarce” un copil de 5 ani nervii si furia, in public, in conditiile in care nu are voia sa tipe/arunce/vorbeasca urat?
3. A inceput sa minta pentru a evita diverse lucruri (mai ales educatoarea, care e mai autoritara). de ex: la gradi trebuie sa imbrace colanti cand ies afara si ea nu vrea, asa ca o minte pe educatoare ca nu are colanti in dulapior. Eu: ma intreb daca ar trebui sa-i spun educatoarei s-o lase fara colanti, ca sa suporte consecintele (frig, intrat nisip in chilotei, etc.) sau sa insist (in ciuda reactiilor si protestelor ei) sa-i imbrace, ca sa respecte regulile.
4. Laudele incerc sa le folosesc ori de cate ori am ocazia, dar ma intreb daca nu exista riscurile, ca in timp:
– copilul sa devina dependent de ele (sa creada ca nu este bun daca nu aude o lauda din partea cuiva)
– sau sa le foloseasca pentru santaj (nu strang in camera daca nu-mi promiti o bomboana dupa asta)
– sau sa i se creeze senzatia falsa ca orice fapta in viata trebuie rasplatita si sa devina o egoista/o materialista (mai ales legat de recompanse materiale).

Multumesc!

    Ioana . mai 17, 2013 at 11:11

    Buna ziua

    Nu stiu din ce oras sunteti, dar eu sunt din Timisoara si am un baietel pe nume David de 6 ani. Intampinand unele dificultati in relatia cu el am decis sa merg la Salvati Copii. Este un program de instruire a parintilor, poate va este de folos, mie mi-a fost. Eu de ex. il pedepseam pe David aproape la fiecare pedeapsa si strigam la el foarte des. David de ex. nu face ce il rugam, trebuie sa ii spunem de multe ori sau sa il amenintam. Acum datorita unor intalniri cu cei de la Salvati Copii, mi-am dat seama ca eu greseam, il lasam pe David sa aiba controlul asupra starii mele. De o saptamana si sper sa ma tina cat mai mult nu mai strig la el, nu l-am mai pedepsit, si nu a fost usor, si pot sa zic ca si comportamentul lui David s-a schimbat in bine. Cum zicea si doamna Simona trebuie sa fim consecventi si sa repetam mult si poate ar trebui sa ne stapanim nevoia sa ii invatam sa ii lasam pe copii sa descopere si ei ce se intampla daca ….
    Poate va ajuta si aceasta carte: Mami si tati, ma auziti? O gasiti aici online: http://1cartepesaptamana.ro/jacques-salome-mami-si-tati-ma-auziti/
    In speranta ca v-am fost de folos va urez toate cele bune.

    Taya . iulie 27, 2013 at 09:33

    In privinta laudelor,cred ca ai dreptate…Pentru ca am patit-o asa deja..Daca i-am zis sa isi stranga jucariile,imediat imi zice-Nu fac pana nu imi cumperi o inghetata si daca ii explic ca ii voi lua altadata-NU,ACUM VREAU!Deci…nu stiu….

Ioana . mai 17, 2013 at 11:22

Buna ziua

va citesc cu mare interes, un articol foarte bun. Succes in continuare.

adrian . iunie 6, 2013 at 15:21

Felicitari pentru articol! N am inca copii, dar e bun de studiat, chiar si cu ani inainte! As putea sugera o parere, pentru cei ce intampina dificultati in instruirea celor mici: incercati sa va transpuneti in pielea lor si priviti va actiunile dvs. Intr o maniera obiectiva, tragand de acolo concluziile referitoare la actiunile lor si dvs. Sper sa fie de folos! Numai bine si copii cuminti! 😀

maria . iulie 12, 2013 at 21:01

buna ziua,

destul de interesant articolul d-voastra.am o fetita in varsta de 6 ani,ma scoate zilnic din sarite prin felul ei de a fi…spre ex;daca ne intalnim cu pers cunoscute sau necunoscute se comporta neadecvat,se stramba,vorbeste urat,intrerupe discutia-sa vb doar ea(mentionez ca tot timpul ii acord atentia necesara),acum mai nou i-a spus verisoarei ei sa se pupe,si da le-am prins pupandu-se(am intrebat-o unde ai vazut asa ceva…)rade aiurea cd o cert…tot timpul ii explic cu frumosul,dar uneori ma aduce in stare sa tip la ea,atunci da intelege dar nu pt mult timp.am aplicat si eu cateva metode din articolul d-voastra,dar fara reusita…imi este rusine sa ies cu ea afara sau sa mergem pe undeva.nu stiu ce sa fac in aceasta stituatie???

Taya . iulie 27, 2013 at 09:27

Buna..amsi eu o problema cu fiul mai mic de 6 ani..Eu am un copil din casatorie anterioara si fiul meu are 8 ani.Copilul de 6 ani e al concubinului meu,ne-am cunoscut acum un an.Problema e ca copilul nu a stiut si nu stie de mama lui,el a fost crescut de bunica lui..In toti acesti ani i sa dat tot ce cerea,ce vroia,fara sa ii ceara ceva in schimb(asa cum deobicei un parinte trebuie sa faca cu copilul-un schimb).Cand am aparut eu in viata lui,sincer au fost momente cand credeam ca a crescut singur,se urca cu picioarele pe masa,punea incaltamintea cu care se incalta afara pe masa,nu voia sa se spele cand venea de la joaca,e.t.c..Am fost socata,pentru ca eu mi-am crescut copilul intr-un mod in care pot sa zic cu certitudine ca e un inger in comparatie…Imi este fff greu…abia catusi de putin l-am invatat sa se spele singur pe dinti,sa manance cu manile curate,sa isi stranga jucariile dar mai am muuuuulte inca sa il invat..Tot ce nu l-as ruga sa faca eu sau tatal lui,nu are rost,spune -NU!Daca ii spunem ca nu o sa primeasca cerealele cu lapte p-u ca nu vrea sa se spele,zice-NU MA INTERESEAZA!Daca ii spunem ca nu o sa iasa afara daca nu asculta,tranteste usile si trage in tatal lui cu pumnii..Sunt mult,multe de spus…VREAU SA GASESC O CALE SA IL FAC SA NU SE MAI COMPORTE ASA!AJUTATI-MA VA ROG!SUNT DISPERATA!DE MULTE ORI MA INEC IN LACRIMI P-U CA MA FACE SA INNEBUNESC!NICI CU BINELE NICI CU RAUL NU SE SCHIMBA….

    Sim . iulie 30, 2013 at 10:04

    Taya,

    1. este nevoie sa intelegi ca copilul nu este devina penru educatia pe care a primit-o. daca tu il fortezi acum doar pentru ca tu ai alte standarde, nu vei reusi decat sa il indepartezi

    2. e posibil ca copilul sa aiba o tulburare, „sa fie mai incet”. nu poti recupera usor ceea ce ai pierdut in si nu ti s-a dat in 6 ani. unii raman pe viata cu urme si traume.

    3. in loc sa il fortezi, invata sa fii prietena lui. lauda-l mult. este ceea ce va fucntiona la el cel mai bine. in sufletul lui el urla dupa apreciere pentru ca se simte respins. si asa si este! prin lista pe care o ceri de la el ii arati ca nu il accepti asa cum este……. spune-i cat mai des ca e minunat, nu il compara cu altii si incet, incet va incepe sa se imbuneze. alta cale nu exista.

    daca te pot ajuta cu ceva mai mult scrie-mi pe simona@top-psy.ro

James Hetfield . octombrie 26, 2013 at 20:41

Bună Simona,

Fetița mea este destul de neascultătoare, dar mi-e teamă să folosesc procedeul „pauzei”.Pauza nu face copilul să nu se mai simtă iubit ? Mi-e teamă că ar putea să simtă așa, iar asta să aibă consecințe negative pe termen lung asupra ei.
În altă parte ai scris că orice copil își dorește să fie iubit și acceptat și trebuie să-i arătăm lucrurile astea.

    Sim . octombrie 28, 2013 at 13:02

    James,

    intrebarea ta ilustreaza foarte bine conflictul parintilor atunci cand se gandesc la disciplinarea copilului.

    adevarul, ca de obicei, e undeva la mijloc.

    Intrebare: daca copilul tau are nevoie de o procedura dureroasa la coloana vertebrala fara de care va ramane paralizat si singura solutie este sa il tii nemiscat in ciuda strigatelor si imlorarilor lui inseamna ca il iubesti daca te apuca mila? il lasi mai bine sa ramana paralizat?

    la fel este si cu disciplinarea. iubirea este bine sa fie prezenta si in momentul disciplinarii. tu corectezi un COMPORTAMENT si nu copilul. daca permiti copilului sa dezvolte neascultarea acest lucru ii va aduce numeroase dezavantaje pe termne lung. asta se numeste iubire?????????

    e important sa nu fii nervoasa cand iti disciplinezi fetita si sa-i spui ca o iubesti chiar si atunci cand te vezi nevoita sa aplici o consecinta asupra comportamentului si ca aceasta DEPINDE DE EA si ESTE ALEGEREA EI.

    asta inseamna ca ii dai de inteles ca consecintele (pauza) sunt alegerea ei in functioe de comportamentul pe care alege sa il manifeste.

    SPOR la a=ti iubi inteligent si responsabil copilul!

      James Hetfield . noiembrie 19, 2013 at 11:30

      Mulțumesc mult pentru sfaturi.
      O să mă gândesc bine unde e acel „undeva la mijloc”

mariana35 . noiembrie 11, 2013 at 22:00

Buna,
Am un baietel de 3 ani si cateva zile pe nume Robi- care cred ca sufera de incapatanare feroce.
Momentan nu vorbeste-(vorbeste dar cuvinte de baza -apa, papa…)inca nu leaga 2 cuvine- am fost la 2 logopezi si au spus sa astept pana la 3 ani jumate-ii acordam si eu si sotul toata atentia noastra-de asemeni unul din logopezi ne-a sfatuit sa ii citesc in fiecare seara- si cel mult jumate de ora incerc sa ii retin atentia cu poezioare de copii, povesti… incetisor a porint si datorita faptului ca merge la gradinita sa mai vina si cu cuvinte noi.Am fost la neurolog care nu prea ne-a spus ceva concret referitor la problema cu vorbitul dupa ce am reusit sa ii facem o encefalograma.La encefalograma cel mic a fost treaz dar a stat cuminte- si neurologulla care am mers cu rezulatul abia dupa acea ne-a spus ca trebuia sa fie adormit- si ne-a dat romergan sa mai mergem la o encefalograma dupa ce a adormit- nu va spun ca am trait cateva ore de cosmar in care noi incercam sa il adormim si dupa romergan dar cum asistenta punea un electrod cum se trezea si zbiera din toate puterile asa ca dupa 5 ore ne-am last pagubasi.Encefalograma deja facuta cand a fost treaz – doamna neurolog ne-a spus ca nu este buna – dar sa ii dam encefalobol parca.Nu va spun ca l-am gasit destulde greu si i-am dat vreo 2 zile- in care ne-a mancat nervi la propriu…plus insomni la cel mic.. si noua…(si nu am indraznit sa ii mai dau dupa ce am citit prospectul)Nu mai stiu ce sa cred – sa mai am rabdare pana la 3 ani jumate?o alta problema este incapatanarea- cu chiu cu vai il conving sa adune jucariile,sa isi dea singur jos pantalonii.. sa nu atiga priza, si mai ales cand il nemultumeste ceva…de obicei nu raspunde la o intrebare de a noastra cu nu ci cu un tipat…Numai in situatii extrem de rare a primit cate una la fund, de obicei pedeapsa este pentru prostioarele pe care le face sa stea la colt, nu primeste ou kinder – pe care il adora,nu primeste biscuiti sau napolitane si nu merge afara.De vreo 3 saptamani la gradinita – grupa mica a inceput sa muste-cel putin de 3 ori pe saptamana ,Doamna invatatoare ne informeaza ca nu asculta, nu binevoieste decat cu chiu cu vai sa participe la activitatiile desfasurate de ceilalti copii – desenat,acuarele sau modelaj cu plastelina,strica jucarii….si bineinteles nu vorbeste.Cel mic merge la o gradinita de stat- iar invatatoarea e destul de in varsta si este ultima ei tura de 3 ani inaine de pensionare.Acasa nu prea are obiceiul sa muste…
Nu stiu oare este invatatoare exagerata?Banuiesc ca nu are cum sa aiba rabdarea noastra dar va spun ca nu mai stiu ce sa fac si ma simt penibil de fiecare data cand merg sa il iau de la gradinita.Nu este zi in care sa nu se planga de el.
Oare copilul meu este cel mai rau din toata gradinita?
Am observat ca saptamana trecuta cand gradinita a intrat in vacanta si s-au facut grupe mixte cu alti copii si alte invatatoare ca venea acasa si era mai linistit si nimeni nu s-a mai plans de el.
Azi cum a revenit invatatoare lui iar au inceput plangerile.
Initial am regretat ca nu l-am mai tinut un an la cresa , dar se pare ca totusi ii place la gradinita si ma bucur ca incetisor isi da drumul la vorbit.
Acasa de obicei cand i se spune Nu este voie ,Nu se poate, Nu este – tipa un pic ii distrag atentia cu alceva si ii trece dar la gradinita…Nu va mai spun ca intr-o dimineata am mers cu el sa il duc si unul din colegi lui de grupa care vorbeste a supus ca Robert este rau- strica jucariile….si profesoara spune ca copii datorita faptului ca nu asculta si musca au inceput sa il izoleze si sa nu se mai joace cu el..
Nu este datoria invatatoarei sa explice diferenta dintre un copil care face o fapta rea si catalogarea de copil rau?Stiu ca odata cand mi-am iesit din rabdari l-am facut si eu la fel si a venit si mi-a tras o palma .
Oare ce sa fac?noi gresim in educatia lui sau este cazul sa sch invatatoarea? si clasa?
Multumesc

    Sim . noiembrie 20, 2013 at 20:43

    Mariana,

    1. nu pot sa ma pronunt cu certitudine daca nu vad copilul sau daca nu am un diagnostic clar de la cel putin 2 psihologi diferiti. am sa incerc sa va ghidez cat pot mai bine 🙂

    2. nu aveti alta optiune decat sa asteptati pana la 3,6 ani. sunt multi copiii care au vorbit mai tarziu. in toata aceasta perioada va rog sa aveti MULTA RABDARE/ cu cat solicitati mai mult un raspuns de la el cu atat se va opune mai mult.

    3. indiferent de situatie, va recomand sa schimbati invatatoare. de ce? chiar daca copilul nu are o problema si isi revine treptat are nevoie de intelegere. altceva, il blocheaza. mai rau, daca va intarzia sa vb o invatatoare il poate ajuta daca il sustine. cautati o invatatoare mai calda si spuneti-i clar care e situatia si ca o rugati sa va ajute. spuneti-i ca nu va intereseaza achizitiile scolare ci doar ca copilul sa socializeze si sa se inteleaga bine cu ceilalti copii.

    4. cum cere copilul ceva? daca vrea mancare ce spune? in plus, raspundeti? sunt multi parinti care raspund la ceea ce vrea copilul fara ca aceasta sa ceara. daca asa e cazul, in cazuri mai simple nu-i dati pana nu cere. faceti asta cu BLANDETE si asigurati=va ca copilul intelge.

    5. e perioada lui NU, insa in functie de cum reactionati acum copilul invata care sunt limitele. recititi articolele cu recompensa si consecintele. aplicati consecintele de fiecare data cand spune nu sau tipa. evitati cuvinte cu NU. puneti accent pe ceea ce vreti sa faca. nu criticati.

    sper sa fii reusit sa va ajut un pic 🙂

Mazere Daniela . decembrie 9, 2013 at 20:16

buna. am fetita de 8 ani, in clasa a II a.
ce ma ingrijoreaza la ea ,este lipsa de atentie , ce trebuie sa fie acordata in momente de receptionare
de exemplu:la predare la ora e atenta, vine acasa stie despre ce e vorba. cand vine ora de dictare nu mai pastreaza atentia, se pierde si face gresit
la matematica, asculta in clasa ,continuam acasa e totul ok. cand da test e totul pierdut.
ajutatima sa pot instala atentia asupra ei.
concluzia nu e un copil care nu poate,pur si simplu se pierde, nu este nici emotiv, chiar da impresia ca stie tot.

alina . ianuarie 13, 2014 at 21:27

no comment.pacat ca nu l am descoperit mai devreme.sper sa reusesc sa pun in practica pt binele copilului meu.

daniela . ianuarie 14, 2014 at 03:00

Am un baiat de 11 ani il iubesc foarte mult ,iar el stie asta si profita.Are multe comportamente pe care as vrea sa i le schimb,dar 3 cele mai importante ar fi legate de incapatanarea si nervii pe care ii are.
L-am inscris la un after-school pentru ca acasa pierdea vremea toata ziua,chiar daca nu-si termina lectiile il lasam sa iasa cu copiii,iar cand se intorcea nu se mai concentra nici atat pe motiv ca era obosit si atunci eram nevoita sa-l ajut ca sa nu mearga nepregatit la scoala(smecher,nu?)Consecinta a fost ca l-am inscris la after school,dar refuza sa mai mearga pt ca acolo trebuie sa se supuna unui program. Sa-l las sa renunte? Dar daca ajungem ca si la inceput cu lectiile si cu nervii?Atunci ce consecinte as putea sa-i aplic:sa-i iau telefonul pina cand isi termina lectiile si i le verific nu pot pt ca am incercat si nu vrea sa asculte cu frumosul,iar daca i-l iau cu forta ajungem iar la scandal (devine violent),alta varianta, sa nu-l las afara tot nu merge pt ca daca vrea sa iasa nu-i pasa daca il las sau nu si tot iese,sau sa nu-i mai cumpar pop-corn sau alte prostii,nu-i pasa pt ca ia de la mine din poseta 2-3 lei. Alt comportament este acela ca vorbeste urat atunci cand nu-i place ce i se spune,iar aici am incercat sa nu vorbesc cu el,sa nu-i raspund pana cand nu vorbeste frumos si i-am explicat ca orice se poate rezolva numai daca discutam frumos si intelege pe moment,dar uita pina peste 2-3 ore. Te rog indruma-ma ce ar trebui sa fac?
Iti multumesc tare mult si sper sa fii salvarea mea.

ANA BUCURESTI . aprilie 22, 2014 at 16:57

BUNA ,FOARTE BUN ARTICOLUL SPER SA AM NERVI NECESARI PENTRU AL PUNE IN PRACTICA .
INTREBAREA MEA ESTE URMATOAREA : CE POT SA FAC ATUNCI CAND PLANGE F. TARE DUPA O JUCARIE CARE NU ESTE A LUI SI CEDEAZA NICI DUPA SUTE DE EXPLICATI. DE OBICEI PROCEDEZ IN FELUL URMATOR : IL LAS SA PANGA UN PIC , DUPA CARE EL TOT INSISTA CA VREA JUCARIA INCEPE SI PLANGE SI MAI TARE IL IAU IN BRATE IL ASEZ PE BANCA II SPUN CA ATUNCI CAND SA CALMAT EU O SA-L ASCULT , DAR DUPA CE SE CALMEAZA SI VINE LA MINE INCEPE IAR SA PLANGA ,II SPUN CA O SA MEARGA ACASA DACA NU SE POTOLESTE SI TOT NU INCETEAZA , INTR- UN FINAL IL IAU SI MERGEM ACASA PT CA NU VREAU SA-L BRUSCHEZ.
MENTIONEZ CA ARE 2.9LUNI SI NU VB DECAT CATEVA CUVINTE AM FOST LA LOGOPED LA ORELE : LA ORELE A SPUS CA AUDE PERFECT IAR LOGOPEDA MIA SPUS CA ESTE PUTUROS (TATAL LUI A VB LA 4 ANI) INCA CEVA DACA IL PUN SA REPETE DUA MINE PE SILABE SPUNE DAR DAC IL PUN SA SPUNA CUVANTUL INTREG SPUNE ALTA BALIVERNA . VA MULTUMESC CA MI-ATI DAT POSIBILITATEA SA VA CER PAREREA .!!!!!!!!!

kinga . aprilie 23, 2014 at 12:02

Eu am o fetita de 2 ani si 4 luni… Deja de acum vreau si imi doresc o educatie sanatoasa pt ea… Sincer nu am probleme mari,si doar are stari cand tipa si urla cand ai impun ceva!De exemplu ai spun ca acm mami nu are vreme sa se joace pt ca trebuie sa faca de mancare… Mentionez ca incerc sa ai acord atentie pe cat posibil! Mai rau este ca o imita pe verisoara ei de 7 ani care este tare rasfatata si neascultatoare… in sensul acesta chiar nu stiu ce sa fac,am incercat doar sa nu se intalneasca cu ea la fiecare plimbare cre o facem dupamasa!

jurassic park builder hack . mai 8, 2014 at 05:53

Please let me know if you’re looking for a article writer for your weblog.
You have some really good articles and I believe I would be a good asset.
If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some articles for
your blog in exchange for a link back to mine.
Please shoot me an e-mail if interested. Regards!

dragonvale cheats . mai 9, 2014 at 12:22

What’s up, I check your blogs like every week. Your humoristic style
is awesome, keep doing what you’re doing!

dragonvale hack . mai 9, 2014 at 15:10

I’m not that much of a online reader to be honest but your
blogs really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back in the future.
Cheers

megapolis cheats . mai 9, 2014 at 18:52

I do not even know the way I stopped up right here, however I assumed this post
used to be great. I don’t understand who you’re however definitely you’re going to a well-known blogger in case you aren’t
already. Cheers!

Exceptional OFFICE TO buy twitter followers . iunie 19, 2014 at 20:33

Spot on with this write-up, I truly feel this site needs far more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the advice!

Productive website to buy twitter followers . iunie 21, 2014 at 00:13

Hello colleagues, nice post and nice arguments commented here, I am actually enjoying by these.

Clicking Here . iunie 28, 2014 at 01:14

Da Of für supplying Ihr Programs in diesem Artikel. Die anderen actuality ist das Each Season trouble entwickelt mit einem computer System Motherboard, persons really Should nicht Contain einigen Probability mit correcting, auf ihre Own denn wenn es nicht ist performed Directly kann es irreparable guide Towards problems in Richtung Of comprehensive computer System. Es ist generally Secure in die Richtung Of strategy supplier laptop oder Computer für repair Service von der Hauptplatine. Sie haben bought experts, include expertise inside Of arbeiten mit Cellular Pc Motherboard Considerations und consider immediately Exploration und function Upkeep.

carie3571 . iulie 6, 2014 at 19:47

So happy I cam across this!

Adriana . septembrie 3, 2014 at 14:05

Buna ziua! Eu am probleme cu copilul meu de 15 ani!
De cand a cunsocut o domnisoara, nu ma mai inteleg DELOC cu el! Nici un membru a familiei (tatal, sora de 19ani, bunica, etc.)! Tremura-fizic, se comporta violent fizic si verbal, devine ironic…ameninta… nu mai avem solutii!! Le-am incercat pe toate, chiar si cele enumerate de dvs.! ….Nu mai functioneaza nimic! Am inceput sa discutam despre Directia Sociala sa ne ajute , si sa vedem ce putem face! Suntem depasiti de situatie! Va rugam sa ne ajutati, daca se poate!

    Sim . septembrie 7, 2014 at 16:13

    Buna Adriana,

    1. cu cat o sa-l fortati mai mult sa accepte directia voastra, cu atat se va opune mai mult

    2. daca nu creati un mediu in care sa se simta bineprimit si necriticat, o sa i se para RAI legatura cu domnisoara respectiva

    3. nu va pot ajuta daca nu cunosc mai multe detalii. scrie-mi un mail la simona@top-psy.ro

pista catalina . septembrie 21, 2014 at 14:08

copilul meu nui place sa citeasca la matematica merge bine ce sa fac sa ii placa si romana ca si matemetica

Sites . septembrie 23, 2014 at 22:58

The author is known by the name of Jerrie Lattimer. For years she’s been living in Massachusetts and her family loves it. After being out of his job for years he became a library assistant. Her husband doesn’t like it the way she does but what she really likes doing is going to karaoke but she doesn’t have the time lately. Go to her website to find out more: Sites

Ruxandra . noiembrie 17, 2014 at 01:06

Mi se pare interesant.

diana . noiembrie 25, 2014 at 16:03

Buna ziua, am un baietel de 6 ani . Acasa e destul de cuminte, se joaca singurel ca nu prea are cu cine, se mai uita la tv la desene, pe calculator cam o ora pe zi. eu sunt mai ferma cu el, am facut reguli mereu si recompense, dar la gradfinita e problema. In rest e la gradinita. si e foarte nervos-tipa, plange, incapatanat, nu vrea sa faca mai nimic din ce i se spune, face numai pe invers, supara educatoarele care din cate am vazut nu stiu ce sa ii faca si cum sa se poarte cu el, e destul de zgarcit – nu prea vrea sa imparta jucariile. Si e genul care nu oboseste niciodata, argint viu. Doresc parerea unui psiholog si ce e de facut. Nu mai stiu ce sa fac ca zilnic se plang educatoarele de el. Imi vine sa nu ma mai duc la gradinita – mi-e groaza. Multumesc, daca puteti sa imi trimiteti un raspuns pe mail, ca aici nu stiu daca nimeresc sa il vad

Iuliana . ianuarie 1, 2015 at 17:55

Buna ziua.Sunt mama unui baiat de 13 ani.Ma simt epuizata,nu mai stiu ce metode sa mai incerc.Am incercat,cred eu,mai toate metodele posibile.Am inceput cu recompensa,s-a plictisit foarte repede sa faca ceva pentru ceva.Am incercat si cu pauza in camera lui,si aici am esuat,pana la urma am facut uz si de metode fizice de pedeapsa,rezultatul a fost zero.Recunosc ca am facut multe greseli in relatia cu el,aflandu-ma intr-o depresie urata,l-am neglijat aproape in totalitate iar in putinele momente cand aveam cate o conversatie,eu mai mult urlam decat vorbeam.Vreau sa am o relatie de prietenie cu fiul meu,sa ma iubeasca asa cum il iubesc si eu.Nimic din ce-i spun sau il rog nu-l mai intereseaza,a devenit foarte obraznic,vorbeste urat,are un comporatment de plasat atat acasa cat si la scoala.Simt ca imi pierd copilul si nu-mi doresc asta.Ajutati-ma va rog cu ceva sfaturi

    dlctzika . februarie 24, 2016 at 01:42

    Si eu la fel. E baiat si l-am crescut singura.Nu ma respecta si nu ma asculta, cred eu, pentru ca sunt femeie. Daca ii zice un barbat ceva, chiar si strain fiind, imediat ii captaza atentia. Nu stiu ce sa fac altceva, decat poate o operatie de schimbare de sex…ca sa ma asculte si pe mine

caty . ianuarie 2, 2015 at 03:43

Bună,avem o fată de 9 ani.Incă de la început a fost și este un copil energic.La cămin am avut probleme cu ea că se bătea cu copiii.Acum a început să mintă,să fure bani ca să i și cumpere dulciuri,să o supere pe sora ei,dacă ii cer ceva nu face,sau imi răspunde pe un ton urât.Face probleme la școală că o sfidează pe doamna cu comportamentul ei.Duce lipsă de atenție,cum să mă apropii de ea???

m . ianuarie 12, 2015 at 19:27

Mai cucoana super tare si cum invata tampitul de consecinte cand nu exista decat recompense.Si oare va face totul in viata asteptand recompense?Ce vei face cand va avea 10 ani si vrea recompense.?Il mai duci cu comportamente?Crezi ca nu va face totul sa vina sa iti spuna ca azi a luat nota mare,ca a coborat o baba din avion si intinde apoi mana pentru RECOMPENSA .MADAM PAVLOV!TE ASIGUR CA LA 15 ANI VEI AVEA UN MONSTRU. BINEINTELES CA SUNT CAZURI SI CAZURI DAR CHESTIA ASTA ACOLO DUCE CA DRUMURILE LA ROMA.ACEST TIP DE CRESTERE SE VEDE DEJA AZI IN NESIMTIREA COPIILOR LA SCOALA SI PE STRADA .PARINTI CU BANI,IDIOTI CE CRED CA NUMAI EI SUNT DEOSEBITI.

    Cora . octombrie 6, 2015 at 08:28

    Ca bine zici!

m . ianuarie 12, 2015 at 19:35

am eu o intrebare pentru caty cu yca asa sunt treburile azi.
Spune tu mamica care are copil de 9 ani si a ramas tot caty nu-I asa ca ai folosit acelasi system ca in povestile cu prosti taci cu mama ca iti voi da tinerete fara batranete si……,
EI BINE ACUM DAI INAINTE.PAI CINE E CEL MARE,?TE DOARE DAR TREBUIE SA-I TAI DIN TOATE.

m . ianuarie 12, 2015 at 19:46

DA AM UITAT SA VA SPUN CA SFATURILE SUNT BUNE PENTRU CEI CE SUNT OAMENI.CUM CEI MAI MULTI SUNT MAIMUTE VENITE DIN PADURA DE ACASA NU TINE.AM VAZUT COPII SUB 3 ANI PRIMITI LA GRADINITA CE SCUIPA,LOVESC,FOLOSESC CUVINTE RARE.DE UNDE ?DE ACASA UNDE MARLANII DE PARINTI SE MANIFESTA SI VIN PESTE EDUCATORI SA-I MUSTRE,SA FACA SCANDAL ETC.EI BINE ACESTI MARLANI VIN CU TEORII PSIHEDELICE DIN ASTEA.ATI PUTEA SPUNE CA SUNT MEDIEVAL EU .UITATIVA LA SCOLI SI LICEE CE REZULTATE A AVUT ACEST GEN DE EDUCATIE.REPET OAMENI SUNT FOARTE PUTINI SI DOAR IN ACEST CAZ FUNCTIONEAZA CEVA CEVA.

Claudia Balan . mai 25, 2015 at 10:25

Buna ziua,
am doi baietei, unul de 4 ani jumatate si cel mic de aproape 2 ani. Eu si sotul meu avem pareri diferite in legatura cu educarea copiilor nostri si,poate de aici si cateva comportamentele nedorite la baietelul cel mare. Radu, asa il cheama pe cel maricel, a invatat de timp[uriu sa vorbeasca, sa scrie, sa citeasca literele, parea un copil dintr-un material foarte special, insa, crescand, a inceput sa fie dezinteresat de lucrurile noi, si-a facut si calculatorul simtita prezenta in viata lui (cred ca si acesta e un motiv). Acum, ca si pana acum, mi-a placut sa ii ofer sanse sa cunoasca lucruri in plus, noi, pozitive. De curand, am cumparat o pereche de role, pe care le lasa aruncate intr-un colt, evitand ziua in care sa incepem invatarea mersului (desi prima impresie cand le-a vazut a fost optimista!). Ieri i-am dat jos rotile ajutatoare de la bicicleta si am incercat sa-l invat sa mearga fara ele, insa de fiecare data devine apatic, neinteresat si il striga pe tatal sau… Tatal nu il incurajeaza, i se pare normal ca baiatul sa nu vrea ca sa isi depaseasca limitele (asa am interpretat eu!) Stiu si teoria cu ziua cand va fi pregatit, pe asta ma si bazez ca sa nu ma impacientez la reactiile sale, dar oare, acesta sa fie motivul? Faptul ca nu a venit momentul? As vrea sa am copii curiosi, dinamici, decshisi…
daca va puteti face timp si pentru a-mi raspunde direct pe mail, va multumesc din suflet.
Cu stima,
Claudia Balan

denis . iunie 13, 2015 at 14:10

nu mai pot cu copilul meu …va rog sa ma ajutati,copilul are 3 ani iar eu am 25 ani…
cand ies in lume cu el nu ma inteleg cu el,imi raspunde,ridica mana la mine,csuipa,daca este lume face mai rau ca stie ca nu ii pot face nmc in fata lumii etc ,intr.un cuvant face totul contra mea…nu mai pot cedez nervos,la ora actuala iau pastile de nervi de la dr.pentru ca nu mai fac fata cu el…este primul shi sg meu copil…

Andreea Diana . iulie 5, 2015 at 15:08

Buna! Fetita mea are 6 ani si am mari probleme cu ea. Nu are nicio activitate pe care sa o faca cu placere. Pur si simplu nu stiu ce sa mai fac cu ea. Nu vrea sa invete sa numere, nu vrea sa faca nimic. Am incercat sa o invat sa numere in nenumarate moduri.. cu obiecte, cu degetele, cu jucarii… plus ca tot ce face toata ziua e sa stea si sa asculte ce vorbesc ceilalti membrii ai familiei si sa parasca sau sa „barfeasca” ce a auzit. Cand ies cu ea in parcul de copii, nu se joaca cu copiii, ci se duce la parintii acestora si ii paraste pe proprii lor copii lor(care practic se joaca doar, nu fac nimic rau). Nu vrea sa faca absolut nimic. Nici macar nu vrea sa invete sa se spele pe maini singura si are 6 ani.. Orice as incerca sa o invat sa faca, refuza. Nu stiu ce sa ma mai fac cu ea.. Am nevoie de ajutor, va rog, am nevoie de niste sfaturi.

Carmen . iulie 16, 2015 at 09:44

Buna,

baiatul meu are 8 ani si este un baietel foarte inteligent, talentat la sportur, dar prea sensibil.
Face Karate de aproximatim 3 ani tocmai din acest considerent, pt. ca e prea sensibil si fricos, si in acest an a devenit chiar si vice campion national. Din pacate in ciuda acestui lucru doreste sa renunte cu desavarsire si nu stiu cum sa il conving ca acest sport il va ajuta foarte mult pe viitor, si nu numai ca si autoaparare .

Problema este ca renunta foarte usor daca nu se simte confortabil cu persoana cu care face orice activitate.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat cum sa procedez, deoarece nu stiu daca este ok sa ii impun sa fac anumite activitati , chiar daca ar fi folositoare pt. el sau il las sa renunte asa cu usurinta, dupa ce a muncit atat.

Astept cu nerabdare raspunsul dvs.
Multumesc.

Alexandra . septembrie 21, 2015 at 14:28

Am un baietel de 3 ani , si nu vrea sa ma asculte, cand vreau sa ma joc cu el , se joaca unpic iar dupaia iara isi face ocupatie numai si numai sa strice sa scoata rotile la masini nu vrea sa repede dupa mine cuvinte cate odata mi se mai da si cu curu de pamant pur si simplu chiar nu mai stiu ce metoda sa aplic cand ii zic david nui voie sa bagi in gura el tot aia face pur si simplu chiar numai pot nici eu , are foarte multa energie si nustiu de unde sa mai incep, eu cand il pedepsesc mai zice si tatasu kmi este mila de el eu zic sal lase in pace el tot aia face si da si vina pe mn ca eu nustiu sa imi educ copilu chiar nu mai suport… help my

tica . septembrie 30, 2015 at 23:57

antradevar sant multe lucruri adevarate dar si multe care nu-si au sensul,copilul asi ia lumea-n cap lasandul sa faca ce vrea.,an primul rand copilul trebuie sa stie sa te respecte ca parinte si dupa aceia sa devina acea relatie de „prietenie” plina de recompense la care va referiti.,Am doi copii si sant foarte multmit de iei.

    lacri . octombrie 6, 2015 at 15:55

    buna ziua.am si eu o problema.am un baiat de 3 ani jumate care este rasfatat si nu vrea sa ma asculte deloc.nici la gradinita nu asculta de educatoare,nu face ce le zice face doar ce vrea el.daca nu ii fac pe plac si il las se pune jos di incepe sa tipe,sa planga.nu mai stiu cum sa il iau sa il fac sa inteleaga ce e bine si ce nu e si ca trebuie sa se supuna regulilor date.as vrea un sfat va rog frumos.multumesc

Elena . octombrie 7, 2015 at 21:27

Buna seara,
baietelul nostru are 6 ani si jumatate, e la clasa pregatitoare. Ni se spune de la gradi/scoala ca nu are limite. Am sesizat si noi ca nu se opreste daca ii cerem un lucru, decat dupa ce ajungem sa ridicam tonul la el, a 3-a sau a 4-a oara. Ne aude ce ii spunem, dar pur si simplu ne ignora. In plus, se plictiseste repede si nu are stare sa stea linistit nici macar la masa. De la scoala ni se spune ca ii place sa isi provoace colegii.
Se confrunta cineva cu asa ceva? Aveti sfaturi pentru noi?
Multumim,

Elena . octombrie 13, 2015 at 15:35

Buna ziua.
sunt mamica de tripleti , in varsta de 3 ani si 7 luni. Am fost la cresa de la 1 an sii 7 lui,doamnele ii iubeau si a fost ok, acum suntem la gradinita si una din fete (sunt doua fete si un baiat),a inceput sa faca pe copilul obraznic f des acum vb si urat, bate copii si sfideaza si doamna.acasa nicio pedeapsa nu functioneaza, ignoratul, ipatul, inchisa in camera, nu se mai vb cu ea, dar… dupa ce prmite a e cuminte ….in scurt timp isi reia obiceiul.uneori mai are si cate un aliat dintre frati.ma lasa nervii. are momeste cand e super copil, dar cele mai multe sunt de razboinica.
sfatuiti ma ce sa fac

Claudia . noiembrie 9, 2015 at 17:27

Buna ziua,

Sunt Claudia si am un baietel de 3 ani, impliniti astazi. Am mentionat acest lucru pt ca sper ca si doua luni sa insemne progres. Nu am crezut ca voi avea vreo problema cu el pana cand educatoarea si directoarea gradinitei ne-au rugat sa-l mai tinem acasa pentru „reeducare”. Mentionez ca in mediul lui, acasa, in proportie de 80% copilul este ascultator: mancam impreuna la masuta, se spala pe maini, ajuta la treburile casnice etc.
Problema la gradinita este ca, de cele mai multe ori, nu asculta. Daca in timpul lectiei vrea o jucarie, se ridica de pe scaunel si merge la jucarii. Educatoarea incearca sa-l puna la loc, el nu vrea si gata spectacolul. Am mers si la psihologul gradinitei, imi este groaza sa spun ce a fost acolo: la rugamintea de a se aseza pe scaun a ripostat tavalindu-se, dand cu picioarele in pereti, a tipat…nu am mai vazut asa ceva la el. Culmea ironiei este ca cel mai mult ii place la gradinita, iar pe educatoare o iubeste. Stie ca acum nu mai merge la gradinita pt ca a fost obraznic, dar nu reusesc sa-l determin sa fie ascultator. Va rog ajutati-ma! Va multumesc!

Ana . decembrie 14, 2015 at 19:34

Buna ziua…am o rugaminte nu stiu cum sa mai procedez,fata mea are 2 ani jumate si daca nu ii ofer ce vrea,daca nu ii dai ce vrea plange urlaaaa f tare ,niste crize de plans,de aud vecinii zic ca cine stie ce se intampla.Nu reusesc sa o conving sa se opreasca daca ii spun ca o pedepsc sau incerc sa o pedepsesc crizele de urlete de plans sunt tot mai mari.Va multumesc pt sfaturi daca mi le puteti daa

Adriana . decembrie 18, 2015 at 12:29

Buna
Am un baietel de 5 anisori jumatate si pana acum vreo 2 ani pot spune ca am fost o mama buna mai toleranta. De doi ani incoace de cand copilul a mai capatat personalitate nu ma mai inteleg cu el nici eu nici tatal lui. Ba chiat tati imi mai spune ca daca il lasam sa il bata la timpul lui nu mai treceam acum prin asta. De pilda, nu vrea sau nu cred ca vrea sa inteleaga niste chestii elementare, spune ca le uita, de exemplu alergatul prin casa, saritul din coltar pe parchet, cu alte cuvinte nu asculta de cuvant cum zice tati lui. El intelege doar cu amenintari, nu mai stai la calculator, nu mai mananci dulciuri, nu mai iesi afara etc, intelege numai cu tipete si eu si gtatal lui mai ridicam vocea, eu cateodata chiar exagerez si spre disperarea si rusinea mea il mai si jignesc si ma doare sufletul ca e copilul meu si il iubesc. Cu bataia nu sunt de acord desi il mai ating cu cate o palmuta la fund sau peste gura cand vorbeste urta, dar nu sunt de acord cu bataia aceea dura, corectii aplicate copilului…chiar azi m-a adus in stare sa ii spun ca nu mai sunt mama lui si ca nu ma mai intereseaza de ce face de acum incolo, doar de surioara lui si ca doar mai sunt mama ei. L-a durut enorm desi el imi spusese ieri ca vrea la alta familie si ca eu sa fie mama altor copii nu a lui. Nu mai stiu cum sa ma fac inteleasa cum sa il fac sa nu mai repete lucrurile pe care nu are voie sa le faca…sa alerge prin apartament ca deranjeaza vecinii, sa nu mai sara din coltar ca isi rupe doamne fereste ceva, sa nu mai faca lucrul cutare etc.
Imi pare rau imediat de comportamentu meu fata de el si imi cer iertare lui de asemenea imediat insa nu mai vreau sa continuu asa….vreau sa se simta si el iubit, acceptat…de cand a venit surioara parca nu prea mai am timp de el…ajuta-ma cu un sfat te rog…

    Sim . mai 7, 2016 at 17:54

    Adriana,

    Am vazut tarziu mesajul tau. E important sa intelegi ca in comportamentul copilului sunt 2 aspecte:

    1. RELATIA cu copilul – cum reusesti sa-l faci sa se simta acceptat, iubit, apreciat. Aici e neovie de multe cuvinte frumoase, incurajatoare, luat in brate, vorbit frumos mai ales cand comite o greseala, zambit si timp de joaca impreuna cu el.

    2. TEHNICILE pentru comportament in sine – Aici e bine sa intelegi ca nu cred in pedeapsa (asta e arbitrara si e alegerea adultului) ci in consecinte logice (e alegerea copiluui sa incalce regula si sa suporte consecinta stabilita anterior).

    In cazul tau, incearca sa iti imbunatatesti mult relatia cu copilul si pe urma stabileste reguli clare cu privire la un anumit comportament, ofera-i ceva ce-i place pentru comportamentul respectiv si pe urma spune-i ce consecinta suporta daca nu face.

    ATENTIE: nu ameninta, nu fiti ca un politist care abia astepta sa-l prinda in fapt ci ca cineva care are incredere si il sprijina sa reuseasca.

    In plus, saritul de pe coltar, alergatul…….. sunt chestii marunte pe care le face orice copil SANATOS. Ar fi mai bine sa fie handicapat si sa nu poata sari?

    E posibil sa-i cereti copilului sa nu faca lucruri care de fapt sunt normale varstei, doar ca tatal sa aiba timp liber si sa stea el linistit?

Mihaela . martie 29, 2016 at 14:01

Este interesant articolul insa am cateva mentiuni: pedeapsa/recompensa sunt cele doua fete ale unei medalii. Ambele insa au legatura directa cu motivatia exterioara- copilul face un lucru de frica sau pentru o recompensa. Insa ce se va intampla cand ambele vor disparea, cand va fi adult? A educa, a ajuta copilul sa se dezvolte inseamna sa ajuti copilul sa faca lucruri pornind de la motivatia interioara: bucuria de a ajuta, multumirea unei fapte bune, etc.
Mai multe gasiti in cartile de parenting. De citit si PATRU MOTIVE pentru care copiii devin neascultători. INTERVIU cu Jody Johnston Pawel, expert în parenting

    Sim . mai 7, 2016 at 17:49

    Mihaela,

    Multuemsc mult de comentariu. Ma ajuta mult sa-i ajut pe altii. Te rog sa-mi spui un singur lucru pe care l-ai facut fara sa vrei sa obtii ceva sau fara sa vrei sa eviti ceva?

    Mergi la serviciu ca sa obtii bani. Respecti limita de viteza ca sa nu ti se ia permisul sau sa nu platesti amenda.

    Recompensa are rol de SPRIJIN pana copilul face suficient de multe REPETARI pentru ca comportamentul sa devina obicei. Dupa, nu mai e nevoie de ea.

    Intreebare: cum sa isi formeze copilul o motivatie interioara cand e mic si tot ce invata invata din stimulrii externi?

Ana Maria . mai 17, 2016 at 10:21

Eu folosesc metoda recompensei de vreo șase ani la doi copiii. Acum au 9 și 11ani. E cea mai bună dar eu am de gândit muuult mai mult căci la doi se aplică mai greu (fata mai crede că sancțiunile sunt din cauza celuilalt,) eu nu îi las să se bage și am răbdare chiar de ei sunt în continuă competiție… Plânsete dacă punctele bune le are mai multe celălalt, foarte stresant să tb să numeri recompensele toată ziua
Acum metoda pauzei o folosesc pe băiat ce e supărat că fata se bucură de sancțiunile lui
Doamne ajută
Eu stau și o zi și mă gândesc căci vreau să :să facă lecții prima de recompensă (băiatul zice întotdeauna că își amintește după tableta ce are pe mâine)
Nu e atent la lecții
Nu organizează.
Precizez că l-am lăsat să aleagă și dacă nu face lecții după tableta sanctionez.
Astăzi în urma comp. Său trei zile nu are tableta….. A făcut ffff urât dar eu am răbdare
Ffffff bun articolul dar fără răbdare și conștientă în orice moment de rezultate ce se vrea a se obține riscăm să nu reușim dar dacă da, atunci aveam rezultate pe termen lung

Stoica Ioana . iunie 22, 2016 at 16:59

Buna am citit articolul si cele 6 sfaturi am incercat cu recompensa ma ignora sau este foarte puturos problema baiarului meu este ca ,este foarte puturos si vreau sa l responsabilizez ,are intodeauna ceva de facut dar uita sau nui pasa nici de pedeapsa de fapt am incercat, cred ca aproape toate metodele cu el poate eu sunt de vina este un copil foarte capabil dar de o puturosenie incredibila va rog sa ma ajutati sa pot sa l responsabilizez.

Dana . iulie 4, 2016 at 19:54

Buna. Ma numesc Dana si am o fata de 13 ani. E neascultatoare si face doar ce vrea ea. Am avut cu ea probleme legate si de facebook, whatsapp si instagram. I-am zis o data sa isi stearga contul de facebook. Ea nu l-a sters. A doua oara aceeasi problema. A treia oara tatal sau i-a luat telefonul si a vazut ca nu si-a sters facebook-ul. I-a spus ca si-a luat mainile de pe ea si ca e libera sa faca ce vrea, dar nu o sa o mai sprijine material cu absolut nimic. Ce pot sa fac ca sa o indrept ?

Grecu Margareta . iulie 24, 2016 at 21:46

Vreau sa ma abonez .

Maria M . septembrie 19, 2016 at 20:45

Numele meu este Maria si vreau sa ma ajutati! Baietelul meu in varsta de 6 ani, din toamna acesta merge la scoala in clasa pregatitoare. Daca in primele 2 zile (ale inceputului de an scolar) a plans ca poate il fura sau il uita cineva acolo, de azi se pare ca nu vrea sa mai fie ascultator, deranjeaza activitatea, vorbeste si ii deranjeaza pe colegi, la coltul rusinii nu sta cuminte, o ingana pe dna invatatoare- in loc sa asculte probabil ii raspune…ceea ce el acasa nu face… L-am intrebat de ce s-a purtat asa si mi-a zis pt ca era bucuros! Cum il fac sa inteleaga ca la scoala exista reguli ce trebuie respectate? E un copil inteligent, stie foarte multe lucruri pentru varsta lui, dar este plin de energie…Nu vreau sa isi deranjeze colegii si pe dna, vreau sa fie cuminte, ascultator, atent! Ce pot sa fac? Am nevoie de ajutor!!!

    Sim . octombrie 9, 2016 at 21:31

    Maria,

    1. Oricine are nevoie de o perioada de acomodare, mai ales copiii la varste asa mici.

    2. Din ce imi spui e foarte probabil ca doamna educatoare sa nu stie sa gestioneze situatia. Nu este educativ sa ai un colt al rusinii. Rusinea il provoaca pe copil sa faca alte comportamente, de obicei negative, pentru a iesi in evidenta.

    Nu cred ca vei avea prea mult succes daca vorbesti cu doamna educatoare. Ce poti face e sa-l pregatesti pe copil pentru viata de scoala, fara sa-l stresezi iar daca vei observa ca acest comportament continua e bine sa te gandesti la o alta educatoare deoarece e extrem de important cine il educa in primii ani.

    3. Exiplica-i clar ce vrei sa faca: imi doresc sa vorbesti doar cand esti intrebat. Daca reusesti sa faci asta mergem impreuna la film (sau orice altceva stii ca-i place copilului). E nevoie de multe REPETARI. Cel putin 14-20, asa ca pregateste-te sa ai rabdare.

    4. Ideal ar fi ca dna educatoare sa faca asta la clasa.

    5. Nu il critica, nu il certa si nu il compara cu ceilalti. Accepta ca e o perioada in care copilul tau are nevoie sa invete, cu calm si rabdare, cum sa se comporte la scoala. E problema cadrelor didactice daca ele cred ca copiii trebuie sa vina dotati cu aceste abilitati.

    Nu ii spune copilului cuvinte precum: sa nu ma faci de rusine, sa nu o superi pe doamna educatoare, etc.

anonim . septembrie 24, 2016 at 00:15

AM 1 COPIL DE 2 ANI SI O FATA DE 7 SI NICIODATA NU POT II POT DUCE LA SOMN DECAT DUPA ORE INTREGI PIERDUTE SI ALTE TREZIRI SI MULT PLANS,SUNT FOARTE INCAPATANATI SI GALAGIOSI SI SE PLICTISESC REPEDE!

    Sim . octombrie 9, 2016 at 21:35

    Buna Anonimule 😉

    1. Stabileste o regula: ne culcam la ora 21.30.

    2. INainte cu o ora aminteste-le ca mai au la dispozitie o ora sa-si termine „treburile”: stransul jucariilor, temele, ghiozdanul, etc.

    3. Stabileste o rutina, un ritual al casei inainte de culcare. ESTE EXTREM DE IMPORTANT. Ceva ce faceti voi inainte sa va culcati: un joc de 5 minute, sa spuneti ce a fost frumos in ziua respectiva, sa va strangeti in brate, sa va saratati de noapte buna.

    4. Le spui ca daca reusesc sa nu te cheme dupa ce i-ai pus in pat veti adauga o alta activitate in programul cu ei (ceva ce le place) si daca va cheama nu veti raspunde la solicitare.

    5. Incercati sa va culcati la aceasi ora cu ei. Nu va uitati la tv in timp ce le cereti lor sa se culce.

    6. Aveti rabdare 😉

Laura Theodoulou . octombrie 8, 2016 at 14:40

Buna,
Am un baietel de 4 ani pe nume David.
In ultima vreme( cam 2 luni) am observant ca e intro perioada de schimbare. E mai furios, mai nervos, ii vorbesc si înțeleg ca ma aude dar trebuie săi repet de 2-3 ori același lucru( bine-nțeles ca apare si enervarea si ridicarea vocii din partea mea).
Pana acum cand ii explicam care vor fi consecințele unei acțiuni intelegea( adică simțeam ca explicația mea a ajuns la el!) si comportamentul lui era normal. In aceasta perioada se pare ca nu mai funcționează. Insista ca el știe „mai bine” sa facă acel ceva si bineînțeles ca devine frustrat cand nu ii iese. Nu asculta ce poate rezulta dacă…. El știe mai bine.
Eu zic ca sunt un părinte care încurajează copilul sa ia decizii pe cont propiu si sa aibă o opinie a lui, dar parca e prea independent la 4 ani! Nu mi-aș dori sa fie un băiețel lipit de fusta mamei si sa aștepte totul pe tava. Dar totuși ma gândesc ca nu știu cum să-l ghidez spre independența fără să-l pierd din mâna.
O alta situație care ma nelinișteste e cum sa manevrez situațiile de criza. Eu sunt o fire impulsiva si chiar dacă ( eu cred că încerc sa fiu calma) numi iese tot timpul. Au fost situații cand țipetele lui au adus țipete si din partea mea si consecințe de genul nu mai primești/mergi anumite lucruri. Nu funcționează tot timpul.
Si o alta întrebare: concret cum pedepsești acțiunea si nu critici copilul! Ii arați cal iubești necondiționat dar ca părinte impui niște reguli care trebuie respectate, altfel vor fi consecințe.

Mulțumesc.

    Sim . octombrie 9, 2016 at 21:43

    Buna Laura,

    Sper ca am inteles corect mesajul tau. Daca nu, te rog sa revii 😉

    1. Daca tu esti impulsiva, copilul copiaza inevitabil modul tau de a reactiona. Este bine pentru tine si sanatatea ta sa inveti sa te controlezi. Este ilogic sa-i ceri copilului sa se controleze si sa nu reactioneze urat cand ceva nu-i place daca tu nu o faci 😉

    2. Ai spus foarte bine: sa-l ghidez spre independenta fara sa-l scap din mana. E vorba de echilibru. Lasa-l sa vada singur ce se itnampla daca ceea ce face nu e periculos pentru santatea lui fizica si emotionala sau pentru a celor din jur.

    De exemplu: daca doar se murdareste, pierde ceva, strica ceva nu foarte costisitor.

    INSA: va fi nevoie sa suporte consecintele: sa spele hainele, sa caute sau sa plateasca ce a pierdut sau a stricat. DA, SA PLATEASCA! Adica sa presteze ceva munca pentru ce a facut.

    ASTA NU E PEDEAPSA. E consecinta si il invata sa fie responsabil.

    3. Nimic nu fucntioenaza TOT TIMPUL. Insa, e nevoie ca tu sa intelegi diferenta dintre manipulare si folosirea corecta a recompenselor si aplicarea consecintelor.

    Manipularea e cand vrei sa-l faci sa faca ceva ce vrei tu, doar pentru ca tu esti adult.

    Recompensa se da TINTIT pentru a-l ajuta sa REPETE de cat mai multe ori un comportament care il ajuta sa isi dezvolte anumite abilitati pe care tu ca si parinte le consideri necesare pentru copilul tau.

    De exemplu:

    1. Regula: noi nu strigam si vorbim frumos cand ceva nu iese cum vrem noi.
    2. Daca reusesti sa vorbesti calm cand ceva nu merge frumos primesti/facem/te ajut cu…..
    3. Daca tipi sau vorbesti urat nu primesti/nu facem si ne intoarcem in casa.

    Este perioada cand ai nevoie sa fii cel mai atenta la reactiile lui emotionale, sa ai rabdare, insa sa insisti. Vei fi bucuroasa ca ai facut-o cand el va avea 8 ani 😉

    SUCCES!

lucia . noiembrie 9, 2016 at 12:05

buna ziua as vra sa va rog sa-mi spuneti cum as putia sa fac copilul meu nu vra sa steie linistit sazut in scoala bus s-au cind maninca la masa pe scaun ar putia sa renunta chiar sa manince
multumesc mult astept raspuns

Viky . noiembrie 10, 2016 at 11:35

Bună ziua. Sunt mămică a doi copii , 1 fetiță de 7ani și jumătate și un băiețel de 10 luni.
Care e problema mea.
1. Am devenit foarte nemulțumită de fetiță mea care e clasa 1a , nu îmi convine nimic din ce face ea. Nu îmi place Cum scrie e o persoana foarte energica și se grăbește, nu știu Cum sa o conving sa facă temele sa o fac mai responsabila , e foarte dezordonata , . Nu mă mai pot controla tot timpul cd nu îmi convine cv din ce face ea încep sa tip sa trântesc sa o jignesc. Știu bn ca nu e bine ce fac dar nu mă pot controla. Îmi reproșează tot timpul ca nu sunt mulțumită niciodată de ea. Îmi spune ca și ea se comporta urat cu mine pt ca așa mă comport și eu cu ea.și ca vrea sa mă facă sa sufăr.
Nu știu Cum sa procedez ca sa ne apropiem una de cealaltă sa ne înțelegem bine sa mă înțeleagă ce vb cu ea. Sa o fac sa înțeleagă ca un anumit lucru va fi important în viața ei la un momentdat . Dacă o conpensezi pt cv anume e fericita pe moment după care a doua zi repeta greșeală cd îi spun de ce repeta îmi spune ca a uitat ce a promis.
Va rog ajutațimă . Nu știu Cum sa mă mai comport cu ea nu știu Cum sa îmi mai păstrez calmul și răbdarea . Va mulțumesc.

Veronicaplaton90@yahoo.com . noiembrie 15, 2016 at 00:02

Bună am un băiețel foarte neascultator si cu un caracter puternic .desi la’m certat chiar au lovit destul de rau si mult .nu vrea sa înțeleagă când i se spune ce trebuie să facă sau când trebuie să se oprească din cea ce face .cum să procedăm cu el uneori miam pierdut foarte tare calmul si i am spus că il voi trimite la casă de copii si chiar .mai rău ca din greseală il voi lovit fatal .cum pot îndrepta lucrurile multumesc6

Szabo Aurica . noiembrie 17, 2016 at 17:57

Avem un băiețel de 2 anisori si 3 lunisi efectiv nu vrea sa se imbrace !!! Este foarte isteț încă de mic,nu vorbește încă,doar câteva cuvinte,merge la grădinița cu program prelungit,dar nu vrea sa se îmbrace dimineata! Este singurul impediment pentru părinți de fapt e un chin pentru mămica. Ce ar trebui sa facă? A încercat si compensa si tot felul de metode blande nu agresive si au dat rezultate decat pe termen scurt ! Azi dim. Nici nu a vrut Ca coboare din pat !

adina . decembrie 18, 2016 at 02:54

foarte intelept. Noi suntem cei care trebuie sa avem rabdare si intelegere pt copiii nostrii.

Alina . ianuarie 27, 2017 at 09:35

Buna ziua,ma numesc Alina si am un baiat de 8 ani este in clasa1,este foarte nervos cand ne apucam de teme nu ma lasa sa-i explic si nu este nici atent si din cauza asta incepe cearta.Va rog sa ma ajutati ca nu mai stiu cum sa procedez.

Gingu emilia . februarie 3, 2017 at 12:16

Buna ziua,ma numescEmilia,am un copil de șapte ani jumătate,este in clasa 1 și este foarte foarte energic,puțin lider (la prostii)as putea spune,am încercat toate metodele cu el ,acum i spun sa nu mai facă ,sa nu mai deranjeze la ore ,iar el in secunda doi face tot cea cea vrea.Acum este sub pedeapsa generală ,cum i spunem noi (nu desene ,nu calculator)din cauza faptului ca am fost sunați de către profesoara de sport ca inclusiv acolo deranjează la ore.Spuneti-mi va rog ce alte metode sa mai aplic cu el pentru ca sunt disperata.Multumesc frumos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Comunicarea cu copilul

Cum isi handicapeaza parintii proprii copii

Zilele trecute treceam prin centrul orasului distrasa de gandurile mele cand aud o voce aspra spunand: “toti copiii se imbraca normal, numai tu nu. Ai vazut ce frumos s-a imbracat fetita aia in pantaloni? Numai Read more...

Comunicarea cu copilul

Mami, mi-e frica de proful meu!

Si copilului tau ii este frica de profesor? Ioana se trezeste mai tarziu decat de obicei. Incepe sa alerge prin casa, se grabeste sa se imbrace, sa-si prinda parul, isi trage grabita pantalonii pe ea, Read more...

Alte persoane

Manipularea emotionala. Esti victima sau santajist?

Nu ti s-a intamplat niciodata sa faci lucruri pe care nu doreai sa le faci doar pentru ca te simteai vinovat si pentru ca cineva s-ar fi suprat pe tine? Santajul emotional are loc in Read more...